Weissmies 4017 m

16. 8. 2016

Ráno vyrážame na prvú lanovku o ôsmej, je to z 1600m do 2400 na Kreuzboden a odtiaľ do 3200 na Hohsaas.

Cestou sme obdivovali tučných Murmelov  –  svišťou. Vyslupujeme z lanovky a obzeráme sa na nástup. Nad nami sa čnejú vrcholy  Fletschhorn, Lagginhorn a náš ciel Weissmies 4023 m je ešte v hmle.

Zo stanice lanovky zostupujeme kamenným chodníčkom na ľadovec, Alenke sa zadarilo hodila tigra a roztrhla si nohavice.

Obúvame mačky a naväzujeme sa. Cepíny vyťahujeme hneď na začiatku. Postupujeme zase v dvoch družstvách, zostava ako na Wiesbachhorne, len meníme poradie.

Vyrážame skôr, potrebujeme prejsť ľadovec, ale ideme moc vľavo a po pár sto metroch sa dostávame k veľkým trhlinám, ľad je starý tvrdý a pevný.

Obchádzame to dopravava.  Za polkou ľadovca prekračujeme trhlinu, idem posledný a pod nohou to povolilo, prepadám sa po stehná, ale je to úzke a raz dva som vonku.

Prichádzame k stúpaniu, ľadovec je tu členitý, vľavo sa týčia riadne seraky. Vlado ide dobre, len jeden úsek premudroval a natiahol až moc. Zase ideme v tieni proti slnečným lúčom.

Niečo fotím počas pauz. Ide sa nám už podstatne lepšie, stretávame nejakých švajčiarov, tým to trvalo tri a pol hodiny hore. Hmla sa hore prevaluje a chvíľami sa to trhá. Do sedla dorážame o jedenástej. Nasleduje strmá hrana končiaca na vrchole.

Miestami je to ľadové, miestami sú trhliny, ale vcelku je to kompaktné.

Vrchol sme dosiahli o pol dvanástej, trvalo nám to tri hodinky. Pofotili sme sa aj sa pospievalo, väčšinou sme boli v hmle, len sem tam sa to potrhalo.

Cestou dole sme sa zastavili v sedle a niečo sme zajedli. Lubové družstvo sme nevideli, len nejakú štvorku sme videli pod nami. Keď sme ich dobehli, vysvitlo, že sú to oni, len Jarko im chýbal.

Keď prišli pod to stúpanie a uvidel ten terén tak sa sekol a ostal dole, potom si stopol nejakú dvojku a zviezol sa s nimi cez ľadovec.

Ľubové družstvo dosiahlo sedlo vo výške 3800 metrov, bol to majkyn aj Milkyn osobák.

Vrátili sme sa na nástup, zbalili lano, odmačkovali i odsedákovali. Cez hrebienok s pyramidkami, na každej bol kameň z iného kopca sme sa dohrabali naspäť na lanovku.

Dal som si pivečko za šesť chechtákov, Dominika kafé. Fotili sme panorámu hôr oproti, Alalinhorn, Alphubel, len Doom nejako nechcel vyliezť  z oblakov.

V kempe sa zas varilo i zapíjalo, poniektorí sa cestou zastavili v Coope a doplnili pívo, a poniektorý pozerali novú karimatku, keďže do rána spali na zemi.