Lednicko 2016

15. - 18. 9. 2016

Lubica vymyslela a realizovala výbornú akciau, návštevu Lednicka a okolia s bicyklami.

Termín zvolila príhodne, práve dozrel burčiak a i keď som tomuto moku nikdy na chuť neprišiel, tak tu to bol Burčiak s veľkým B, na toto sa dám nahovoriť aj v budúcnosti.
Bolo plánovaných dvadsať účastníkov, ale pre veľký záujem sa ešte dohlasovalo jedno auto, tak nás bolo nakoniec dvadsať tri cyklistov.

Vyrazili sme vo štvrtok o ôsmej, v počte päť aut s bicyklami. Nám sa pokazilo auto pri Podivíne, odišlo turbo a tak nás doviezli Peťo s Vladkom, skoro nás nenašli. Ostatní už robili prvú obhliadku oblasti, kým my sme sa ubytovali v penzióne a boli sme pozrieť zámocký park, ktorý sme skombinovali s vareným kolenom.

Na večer sme sa presunuli do Sklípku pod Vŕbou, kde sme dostali fundovaný výklad spojený s koštovkou vína a obloženými misami.
Neskôr sa rozbehla zábava, podporovaná Peťovou gitarou a Vilkovým kachonom, spievalo sa a tancovalo. Taký čurbes to tam ešte asi nezažilo. Toľko vína som ešte asi v živote nevypil, myslím dohromady.

Majiteľ už mal tiež dosť a niekam sa vytratil, tak sme to len po druhej ráno tíško privreli, Jarko dal zbohom smutnej vŕbe, lebo ho Ľubica vzala do vleku.

Ráno to bolo cítiť, ale nebolo to až také zlé.
Vyrazili sme na spoločný výjazd smerom na juh k rybníkom a potom na západ po cyklochodníkoch. Pred Mikulovom som chytil defekt a dobehol som ich až na námestí. Tam sme sa rozdelili na dve skupiny. Vyrazili sme na sever k priehrade Nové Mlýny po okresnej ceste cez miestne kopčeky.  Najedli sme sa v Pavlove a v Dolných Vestoniciach sme sa zastavili na geniálny burčiak. Nasledoval prejazd mostom cez priehradu. V Strachotíne sme stretli Maju s Lubom, sedeli v reštaurácii. Nasledoval traslavý úsek po chodníku na hrádzi, pomedzi rybárov. Domov sme sa vrátili vez Rakvice a Podivín. Najazdili sme cca 75 kilometrov.

Večer sme boli na námestíčku na večeru u Charliho pri fontáne.

Ďaľší deň sme sa roztratili do rôznych skupiniek, ja som šiel s Lubom, Majou, Jankou a Hankou do Valtíc, prešli sme si aj Rendezvous, Kaplnku svätého Huberta i Chrám troch Grácií, je to fakt pekný okruh, časť cyklochodníkov ide lesnými chodníčkami.

Ďalší deň sme venovali obhliadke Ledníc. Boli sme sa pozrieť na festivale gulášu, ale ešte nebol hotový, tak sme sa presunuli do parku, pozreli sme si Lednický zámok so skleníkom, pozostatky akvaduktu i minaret.

Cestou späť sme zbehli na ten guláš, nebol zlý, ale bolo ho len za šialku, skrátka biznis.
Dokúpili sme u tlustých ešte burčiak, večer bola zábava na penzióne.

Ráno sme sa rozdelili, časť šla kúpiť nejaké korenie, my sme ešte boli v meste a potom už vyrazili domov, kam sme sa tentoraz bez problémov aj dostali.